Jóideig csendbe megültem a fűbe, pihent a blog. Azóta túl vagyok egy munkahely változáson is, új környezetbe kerültem. Más a koncepció, más a kihívás.
A terület hasonló, de a szemlélet kicsit eltérő. A Photo hall online marketingeseként számomra új mediumokra lett rálátásom. Eddig a közvetlen értékesítést(leginkább PPC) segítő kapmányok jelentették számomra a interneten való hirdetéseket, de fél éve már tanulok kicsit brandet építeni.
Mert nagyon jól elkülöníthető és el is kell különíteni ezt a két féle vásárlás csalogató módszert. Brandet nem tudunk építeni közvetlen Adwords vagy Etarget segítségével vagy egy szimpla linkcserével(tudom nem erre kell használni). Ide banner kell! Egy jó büdös villogó, agresszív és arcba mászó, tudatmódosító kreatívot kell látnia a látogatónak. Sajnos. Egy évvel ezelőtt kiröhögtem, sőt erős vitába szálltam volna valakivel, aki egy hasonló mondatot leír.
Természetesen nem olyan egyszerű a helyzet, manapság már a bannerek sem csak egy szimplán megvásárolt helyeken villognak. Tervezve vannak a helyek, tervezve vannak az időpontok, stratégia van egy kampány mögött. Van sok médiaügynökség(mert hogy érdemes náluk kötni a dealt, ha olcsóbban akarunk vásárolni), akik a portfoliók és site-ok értékesítőivel alkudoznak, csomagokat vesznek és nekünk reklámozóknak tovább adják. Ezek a jól öltözött, meggyőző emberek sok olyan dolgot mondanak, ami egy hirdető számára magát a paradicsomot jelenti. Mert igen is nagy dolog egy bannernél, ha mérhetőek a megjelenések, a kattintások, a vásárlások(jelen esetben ez a GOAL) és ebből csudaszép grafikonokat összedobálni. Aztán még ott van az a sok fajta megjelenési forma: Run of Network(vagy placements) - CT vagy megjelenés alapú, Fix megjelenés és még jó pár(erről még írok)...szóval van itt is min játszani, izgulni, tervezni.
Persze emellett még ott a SEO és SEM. Sok az adat...nehéz összegyúrni egy jól átlátható, kerek számokból álló mutatókat, amelyek szerint eldönthetőek a súlyozások, de legalább van. Becsülni meg lehet, amelyet meg tud a marketinges, hisz ebből áll a meló...