Linkblog

Friss topikok

  • attilakristo_: Nagyon sok rossz példa van sajna, és nagyon egyetértek a poszt tartalmával/következtetéseivel :) (2013.03.10. 15:57) Kreatív, kreatív háttér nélkül
  • euro_állás: Örök visszatérő vitatéma. És a szórólapozás még mindig "él és virul", egyszerűen megkérdőjelezhete... (2012.01.13. 15:38) Szórólap vs. Google Adwords
  • Rung András: jó, megnézem a vaterát, azt már úgyis vizsgálgattam korábban:) Hát igen az origónál a beharangozá... (2009.01.13. 11:11) Fejlemény az árukeresők vizén - Arukereso.hu és az Origo Zrt.
  • kozma László: Tisztelt Szűcs Atilla Úr Szeretnénk weblapunkat a yandex és rambler oldalakra regisztráltatni a k... (2008.11.30. 10:31) Yandex vs. Google
  • Szűcs Attila: Természetesen, de már ment mailben is a válasz :) (2008.09.08. 22:55) Aranyos márketing

Szűcs Attila blogja

Vélemények tőlem másnak, nagyvilágnak

Napi megjegyzés

Én csak próbálok rájönni merre van a kitaposott ösvény

Szűcs Attila

Szűcs Attila

Clicky

Hirdetéses

Címkék

adsense (1) adwords (2) általános (1) analytics (4) aport (1) árukereső (3) banner (3) blog (2) brand (1) bulvár (1) cseh (1) design (2) ecommerce (5) első (1) first (1) google (9) hatékonyság (3) honlap (3) index (2) microsoft (1) msn (1) origo (1) orosz (1) politika (1) rambler (1) reklám (1) rtl (1) seo (2) sziget (1) szórólap (1) újság (1) usability (1) webshop (3) wembester (1) yahoo (1) yandex (3) youtube (1) Címkefelhő

Kreatív, kreatív háttér nélkül

2008.11.13. 15:59 Szűcs Attila

Ezt most lőttem a zIndexen:

 

 

Többször is láttam már a nevén nem nevezett cég(hazai számtech. webshop) bannereit az Indexen és mindannyiszor rettenek el és közben jövök rá, hogy megéri egy hozzáértő grafikussal vagy ügynökséggel legyártatni egy kreatívot. Konrád és Rabbit is írt már egy cikkjében a kreatívkészítés hazai helyzetéről, amelyeknek a lényege, hogy ezt a melót hagyjuk már a profikra!

Nagyon nem bántotta volna az érzékeny lelkelemet ez a helyesírási hibával is megspékelt "megjelenés", ha nem egy méregdrága(van egy olyan érzésem, hogy nincs média ügynökség a háttérben, nincs nagy tétel, így bizony nincs sok % kedvezmény sem és így a listaár közelében landol a számla vége) helyen lenne. Egy ilyen bannert ügynökségtől, grafikustól(és még nagyon sok tényezőtől, de redukáljuk csak erre a két változóra) függően általában már 50.000-70.000 Ft költségből megúszhatunk, aminek van koncepciója, üzenete, igényes megjelenése.

Ezek után szívre tett kézzel valljuk be, nem bagatell az a kis fránya gyártási költség?

A hirdetés nem csak az áron múlik!

 

 

2 komment

Címkék: banner


Fejlemény az árukeresők vizén - Arukereso.hu és az Origo Zrt.

2008.09.26. 14:30 Szűcs Attila

Nem titok, az előző munkahelyem az arukereso.hu country managere volt, míg a mostani a Photo hall online marketingese, így az e-commerce ezen részének mindkét nézőpontjával tisztában vagyok. Azóta is keresem-kutatom az árukereső oldalak fejelményeit, nyilván szakértelemtől pletyka szintig minden érdekel.

Természetesen mindenről nem írhatok/akarok, de a legújabb arukereso.hu hír sokat lendíthet sok nézőpontból a hazai piacon. Régóta voltak már felkérések az arukereso.hu felé a hazai média moguloktól, de mindeddig nem történt érdemleges megállapodás egyikkel sem(a Sanoma gondolta majd elkészíti a saját árukeresőjét, de azóta sem tudott érdemleges eredményeket elérni, pedig marketing támogatással egyáltalán nem volt gond!).

 

Az ábrán is jól látható[upd: sajnos mégse látható jól, az Alexa csak három résztvevőt enged kihelyezni. A negyedik tag a depo.hu lett volna, amelyik jócskán a kirakat.hu előtt teljesít], hogy a kirakat.hu-nak a TOP3-ba sem sikerült bekerülnie, ami ekkora háttérrel kicsit furcsálható, de ebből is látszik, hogy rendkívül nehéz egy jó rendszert a háttérben működtetni.

Nyilván nagyon sok történésnek kellett kereszteződnie, hogy az árukereső és az Origo egy sikeres együttműködést hozott össze, de ezzel talán elindítanak valami pozitívat és egyedit a hazai e-commerce piacon.

Mégis mi kellett ahhoz, hogy egy ekkora portfólióval rendelkező médiatulajdonos és egy mindig a hatékonyságra törekedő oldal leüljön egymás mellé?

  1. Az origo árukeresője egy "csapnivaló semmi"
  2. Az árukeresőnek nincs megfelelő brandje

Ezzel a kis összebútorozással mindketten fognak nyerni, hiszen az árukereső kap egy akkora és olyan szerkezetű média támogatást, amelyet az eddigi fenállása során még sose. Az Origo pedig végre egy normális árukereső szolgáltatást ajánlhat látogatóinak.

 

 

6 komment

Címkék: origo ecommerce árukereső


Blogok közt az Index bannere

2008.07.31. 22:39 Szűcs Attila

Ebből is látszik, hogy jó kezdeményezés volt anno blog.hu-s bejegyzéseket megjeleníteni a jobb oldalon.

 

 

Mondjuk sose értettem mi értelme volt a régi helyének, egyáltalán nem a frekventált helyek közé tartozott. Így remélhetőleg egy kicsit jobban kikerüli majd a látogató bannervakságát és hatékonyabb elérést fog biztosítani.

2 komment

Címkék: blog index hatékonyság banner


Aranyos márketing

2008.07.22. 16:02 Szűcs Attila

Kerestem egy régi e-mail címet a régen használt fiókjaim között, aztán teljesen véletlen a beérkezett üzenetk között találtam a régen rendelt ebédszállítómtól két levelet.

Íme az egyik:

Petikém!

Örülök, hogy tetszik, bírni fogjuk, készen állunk :-).
A héten már 6 új embert vettem fel, a mai nem jött el.
Az új gépek be lettek állítva, most foigjuk tesztelni.
Víz+csoki már itt van, a hűtőmágneseket megkaptam, köszi nagyon 

klassz.
Rajtunk nem fog múlni, csak a szállítók győzzék.

Fontos! Küldjél a 29-es étlapból mintát, hgy elkezdhessek

foglalkozni vele.
A füstölt harcsa receptet még ma küldöm, csak még csinálunk egy

próbát belőle, hogy
tuti legyen.
Mondd meg a Krisztinek, hogy a Zoli meghozta a mappákat.

A máglyarakásból küldök. :-)


Viski Péter írta:
> Szia Laci bácsi! >

> Meghozták a hűtőmágneseket, nagyon szuperek lettek. Gyuri visz le

>neked belőle.

> A sofőrök szóltak, hogy NAGYON tetszik a megrendelőknek a prosi,

> úgy néz ki, hogy
nagyon ütős kis akciót sikerült összerakni. Ha nagyon sok lesz,

bírni fogjátok?
Nem lesz gond?

>

> Ha a Balázs megjött, légy szíves küldd fel hozzám, van még pár

aláírnivaló.

>

> Az eheti dobozleltárt még nem kaptuk meg, ha már kész van, kérlek

juttasd el hozzám.

> Ha esetleg maradt még a máglyarakásból fel tudnál küldeni egy

kicsit belőle?
„Tesztelésre”:)

>

> Köszönöm előre is

> Peti

>

> ------------------------------------

> Viski Péter

>

> www.teletal.hu

> 06-1-460-36-63

> 06-70-458-36-80

És a másnapi "korrigáló" e-mail:

Kedves Megrendelőnk!



Ezúton szeretnénk szíves elnézését kérni, mivel a szerdai nap 
folyamán technikai okok miatt, az adatbázisunkban szereplő e-mail 
címek egy részére tévesen egy belső levelezést küldtünk ki az 
akciós felhívás helyett.

Ha Ön megkapta a levelet, amely céges információkat tartalmaz, 
szeretnénk megkérni, hogy kezelje bizalmasan, illetve lehetőség 
szerint törölje levelezőrendszeréből.

Ezúton szeretnénk korrigálni hibánkat, kérjük tekintse meg akciós 
hírlevelünket. 
A hibázásért még egyszer szíves elnézését kérjük!



Skárta Emma

Ügyfélkapcsolati vezető

 Persze az első ovasás után számomra tiszta dolog, hogy nem egy véletlen belső levelezés ártatlan áldozata lettem, hanem a cég marketingese dolgozik egy kicsit. Nekem tetszik, de remélem nem merészkednek tovább a vírusmarketing bűzlő fertálya felé, mert a közhiedelemmel ellentétben nem könnyű ez a része a marketingnek. Ide brutális kreativitás kell, nagyon jó ötletekkel.

2 komment


Vissza kettő, padlógáz

2008.06.27. 14:05 Szűcs Attila

Jóideig csendbe megültem a fűbe, pihent a blog. Azóta túl vagyok egy munkahely változáson is, új környezetbe kerültem. Más a koncepció, más a kihívás.

A terület hasonló, de a szemlélet kicsit eltérő. A Photo hall online marketingeseként számomra új mediumokra lett rálátásom. Eddig a közvetlen értékesítést(leginkább PPC) segítő kapmányok jelentették számomra a interneten való hirdetéseket, de fél éve már tanulok kicsit brandet építeni.

1 komment

Címkék: brand banner webshop ecommerce


Google Analytics Site search

2007.11.12. 13:36 Szűcs Attila

Az analytics végre adott egy megoldást az oldalon keresett tartalmak nyomonkövetésére is.

A legújabb funkció a Content alatt rejtőzik egyelőre kiemelten "Site Search" néven. Nyilván az ebben a részben tartalmazott további lehetőségek még inaktívak, hiszen szükséges beállítani a szolgáltatást(a Goal-hoz hasonlóan), ehhez hatékony segítséget kapunk egy ott található link segítségével.

Aki nem rendelkezik saját, belső fejlesztéssel a keresésében történt aktivitások terén, azoknak sokat fog segíteni az új szolgáltatás.

Vajon a Google is ezt használja? :)

Szólj hozzá!

Címkék: google analytics


Microsoft cuclija kiesik Magyarországon

2007.11.05. 17:47 Szűcs Attila

Végre! Sikerült a Microsoft egyeduralmát megtörni a Magyar állami iskolák illetve a kormányzat asztali gépein.

A jobb helyeken(valahol Európában) úgy működik az informatikai oktatás, hogy különböző pályázatok elbírálása után a nagyobb cégek(vegyük például a gonosz Microsoftot) eldöntik, hogy ki szponzorálja a tanításhoz szükséges erőforrásokat. Ennek eredményeképpen nem az államnak kell fizetnie, hogy a Microsoftot taníthassa, hanem szegény netalántán Bill Gates cégének kell állnia a cehhet.

Nálunk sajnos 2001 óta 5,1 milliárd forintunk bánja, hogy a start menüből találjuk meg az éppen keresett alkalmazásunkat. Nem volt ez így rendben. Azon túl, hogy már ezeken a szerződéseken is kaszáltak az MS-nél, de a legújabb generáció is csak ezt az operációs rendszert tanulta, így "tudatlan örömmel" vásárolta meg magának, miközben nem tudott semmit az egyéb nyílt forráskódú szoftverekről.

Nem baj, de legalább vígasztal, hogy ezalatt a néhány év alatt öltönyös képviselőinknek egy pár újabb nullával sikerült megtoldani a bankszámláját(irónia).

1 komment

Címkék: microsoft


Tudom mit tettél az oldalamon - Analytics Part I

2007.10.30. 16:45 Szűcs Attila

Írnék néhány bejegyzést a Google Analytics kissé elrejtettebb részeiről. Lehet valakinek ezek a dolgok már egyértelműek lesznek, de azt hiszem vannak még emberek akinek ez még jól is jöhet.

Természetesen nem akarom olyanokkal kezdeni, hogy merre találhatjuk az egyedi látogatásokat(Visitors Overview) vagy a látogatók forrását(Traffic Source), inkább az új verzió eddig még kiaknázatlan lehetőségeit.

Én arra voltam kíváncsi, hogy egy főoldalon történt változtatások(pl.: plussz linkek, új tartalom stb.) mennyire voltak hatással a további aloldalainkra. Az egyik lehetőség, hogy a  Content Drilldown-ban megkeresem a kívánt lap URL-jét, majd a kattintás után megjelenik három paraméter, amelyek közül választhatunk: Analyze, Content, Segment.

Az Analyze lehetőségei közül a Navigational Summary és az Entrance Paths keltette fel az érdeklődésemet. Az előbbit választva kapunk egy összegzést, hogy a "Content" részen beállított oldalnak hány százaléka érkezett külső forrásból(keresők, linkek, stb.) illetve hány százaléka saját oldalunkról(Entrances és Previous Pages) majd ezek a látogatók hány százaléka hagyja el az oldalt illetve hány százaléka lépett tovább saját oldalainkra.

A másik lehetőség az "Entrance Paths" már elég komoly szinten megmutatja, hogy a vizsgált oldalról mi volt a következő lépés(kattintás) illetve az utolsó tartózkodása oldalunkon. Egyszerűen definiálva:

Started here -> Then viewed these pages -> And ended up here

Sokat segíthet a magas "% Exit" problémák kiderítésére. Nyilván akkor tudunk valamit is kezdeni(meg az Analytics nagy részében), ha beállítottunk "Goal"-t azaz elért számunkra egy elvárt "cselekményt" pl.: vásárolt, regisztrált, letöltött stb. Visszatérve a "% Exit" megadja, hogy a látogatók hány százaléka "tévedt el" és hagyta el az oldalt a Landing Page és a Goal között. Ezzel a módszerrel megoldható a probléma.

Jelzem ez csak egy lehetőség a probléma kiküszöbölésére a nagyon sok közül.

Szólj hozzá!

Címkék: google seo hatékonyság analytics


A szemtelen valóság

2007.10.11. 10:41 Szűcs Attila

Egy újabb árukeresős funkció, amelyhez most már nincs szükség a webes mivoltához.

Kéremszépen szemtelennek kell lenni a mai világban, ha igazán segíteni akarjuk a látogatót, hogy mit-mennyiért-hol vásároljon meg. A Hordozható Árukereső igazi csemege lesz az ekommersz piacon. A telepítés után, csendben megpihen systray ikonjaink között bevetésére várva, amíg nem böngésszük egy webshop ajálnatai között. Miután egy előnyösebb ajánlat szerepel az árukeresőn egy kis ablak ugrik elő monitorunk jobb alsó részén, amely jelzi az előnyösebb árat.







Persze ha egy webshop tulajdonos nem akarja, hogy az ő oldalát böngészve mutogassa nekünk az előnyösebb árat, akkor jobbnak kell lennie az árukeresőn talált legolcsóbb ajánlattól...és ez ellen nehéz lesz harcolni.

Hamar konstatálhatjuk a helyzetet, hogy nem minden webáruháznak kedvez az új program, de mint már említettem szemtelennek kell lenni a mai világban!

5 komment

Címkék: árukereső


Youtube - Adsense

2007.10.04. 10:36 Szűcs Attila

Most akkor működik már végre vagy sem? Egyre több külföldi blogger posztjaiban tűnnek fel, hogy láttak már reklámokat a videókon. Nekem még sajnos nem sikerült. Valaki látott már?

Előbb vagy utóbb már elő kell, hogy rukkoljanak valamilyen pénzforrással Youtube részéről is és egyre nagyobb emiatt az elvárás is.     

3 komment

Címkék: youtube adsense


The SEO Song

2007.10.02. 15:38 Szűcs Attila

Ha még valaki nem ismerné :)

Szólj hozzá!


Más pöcsével ékeskedni? Miért?

2007.09.21. 10:09 Szűcs Attila

Azért van ebben van valami báj :)

himbilimbi

2 komment


Bidding az árukeresőn

2007.09.06. 10:57 Szűcs Attila

Még nem írtam eddig az árukeresővel kapcsolatosan semmi figyelemre méltót, de most szeretném megemlíteni egyik új szolgáltatását a Partnerportálnak, amely akár érdekes is lehet.

Egy termék oldalon megfigyelhető, hogy az ajánlatok összehasonlításánál vannak kiemelt megjelenések, amelyet sikeresen használnak is a boltok. Időközben egyre többen használták a másfélszeres felárral számított átkattintásokat, így kezdte elveszíteni jelentőségét a "kiemelt partner" funkció. Ezért lekorlátozódik háromra a kiemeltek száma, ahová a továbbiakban egy licitálás alapú rendszer szerint fognak bekerülni ezentúl a webshopok.

Ettől a ponttól kezdődik el a rendszer használata, azaz lehetőségük lesz a boltoknak licitálni, ha felakarják hívni a figyelmet az összes termékükre, egy konkrét kategóriára vagy esetleg csak egy termékre. Ez hasznos is tud lenni, hiszen ha másoknak tudomására akarom hozni, hogy jelenleg például óriási Notebook akció van nálam, akkor nyilván képes vagyok többet adni egy kiemelt megjelenésért és kiemelem az összes árukeresőn megjelenő notebookot. Szorzószámokkal meghatározok egy számomra meghatározott maximális összeget, amelyet nem biztos, hogy a későbbiekben ténylegesen kell fizetnem, hiszen tőlem csak a minimum számolódik fel, ami az adott pozíció megszerzéséhez minimálisan szükséges volt.

Itt nyilván a hazai árukeresők egyedülállóságáról írtam, hiszen hasonló rendszer tudjuk nagyon jól, hogyan működik nagyban. Felesleges a meleg vizet újra feltalálni, alkalmazni kell saját szolgáltatásainkban is.

Szólj hozzá!

Címkék: árukereső


A Yandex iskolás verziója

2007.09.01. 18:45 Szűcs Attila

A Yandex próbálja bővíteni, szinesíteni szolgáltatásait kisebb-nagyobb sikerekkel, bár ebben az új Iskolás-Yandex-ben(nagyon csúnyán nyersen lefordítva oroszról) van elképzelés.

Bár azt tudni kell róluk, hogy az eredeti felületüket is megspékelik az egyéb szolgáltatásuk linkjeivel és maximum egy szuper bannerrel(bár meg kell jegyezzem nem zavaróan kapom arcomba a reklámokat). Az iskolásoknak célzott felületükön viszont kifejezetten a célcsoportnak szóló szolgáltatásaikat emelik ki(online-szótár, blogok a célcsoportból sőt még az "internet elméletének alapjai" is megtalálhatóak).

Yandex nagyon jó példája annak, hogyan adjuk el egyéb szolgáltatásainkat(netán sikeresen is) és ezzel is kitörve egy beskatulyázott "csak-kereső" szerepből. A google nem szereti és nem is fogja még jóideig egyéb szolgáltatásait hírdetni kereső felületén, pedig megtehetné olyan jahúúsan. Bár egy kifinomultabb, kis számban megjelenő, csak linkes megoldás miatt még nem hagynám ott őket. Még profitálhatnék is belőle, még talán a google is.

Szólj hozzá!

Címkék: google yandex


Webáruházat vásárolt meg kilóra az RTL Klub

2007.08.28. 17:49 Szűcs Attila

Az RTL Klub és Klub publishing Kft. "kosárba rakta" a hazai film és könyváruház egyikét a Netpiac.hu-t.

Érdekes döntés ez az RTL részéről, hiszen a hazai mainstream media irányából még nem sok hasonlót tapasztaltam(bár nyugodtan megcáfolhatja akárki a kijelentést). Nem értem pontosan miért jó neki egy magyar webáruházat megvásárolni? Egyszerűen csak a további profittermelés? Vagy csak egyszerű marketing fogás az egész? Egy jó brand segítségével egy kicsit lendítünk a piacon? Ha nem, akkor miért pont a Netpiac? Akkor már miért nem indítottak egy saját, új webshopot?

Sok számomra a nyitott kérdés, kíváncsi leszek a fejleményekre, mire fogják "felhasználni" egymást illetve mennyire lesz követendő példa a konkurencia számára.

Hullámvadász

2 komment

Címkék: rtl honlap webshop ecommerce


Live Search Webmaster Portal

2007.08.25. 19:23 Szűcs Attila

Sokáig nem írtam semmit, ebben közrejátszott a szabadságom(ami igazából munka+szórakozás) illetve az utána lévő lebetegedés is. A héten próbáltam magam összeszedni kisebb-nagyobb sikerrel csak még a blogra nem jutott időm, amelyet próbálnék pótolni.

A Microsoft sem akar kilógni a sorból, elkészítette saját webmesterknek szánt szolgáltatását. Ha már a Google-nek van Google Webmaster Central a Yahoo-nak Yahoo Site Explorer akkor az MSN-nek is ki kell hozni valami hasonlót. Beledobálnak pár már meglévő szolgáltatást plusz még adatokat adnak oldalad linkeléséről(erről már vannak infoink), oldalaid beindexeltségéről(bár még nem tiszta, hogy csak az MSN-ben lévő oldalakról vagy minden más, de igazából már erre is vannak módszereink).

Ami még pozitív, hogy sokrétű technikai segítséget kaphatunk majd fórumok, blogok illetve F1 szerű help oldalakkal. Egyelőre nem látok semmi újat ebben, de majd meglátjuk. Aki szeretné tesztelni a szolgáltatást - amely az év végén debütál - akkor küldjön egy e-mailt a lswmp@microsoft.com címre és néhány kritériumnak megfelelve majd felveszik velünk a kapcsolatot. Legalábbis ezt írták.

1 komment

Címkék: msn honlap ecommerce wembester


Sziget őrület

2007.08.06. 22:37 Szűcs Attila

Mostanában egy kicsit elhanyagaltam(illetve fogom is). Kint vagyok Szigeten, dolgozom.

Jelentem -1. nap van és már hömpölygő tömeg az LGT főpróbáján(igen, főpróba). Jó a hangulat, mindenkinek ajánlom. Aki még érez magában széttombolható energiát, az tegye magát kompatibilissá a porral és érezze jól magát!

Szólj hozzá!

Címkék: sziget


Yahoo Small Business

2007.07.31. 14:04 Szűcs Attila

Majd a Yahoo! megmutatja hogyan is kell aztat csinálni!

Valószínűleg elege lett a Yahoonak a sok egyforma, egyediséget nélkülöző webshopok tömegétől, ezért összerittyentett egy saját "ízvilággal" megalkotott Yahoo boltot. Azzal, hogy létrehozták saját kis boltjukat, tulajdonképpen az ekommersz szolgáltatásukat mutatják be egy profi munka segítségével. Azon felül, hogy a logójukat feltüntetve a termékeken egyben a brandet is segíti, még csurran-cseppen is a konyhára.

Egész jó anyagok találhatóak egyébként a "hogyan dizánoljunk" illetve "hogyan működtessük hatékonyan" online boltunkat. Hasznos anyagok. Pozitív hozzáállás ez a Yahoo! részéről, hogy segítenek partnereiknek minél hatékonyabban használni szolgáltatásukat.

Mert igen is foglalkozni kell az ügyféllel, nem csak megszerezni!

Szólj hozzá!

Címkék: yahoo webshop ecommerce


Google Analytics leterhelve?

2007.07.30. 17:10 Szűcs Attila

Egy kicsit szürkén kezdenek az új dizájnnal az Analytics-nál. Napról-napra egyre kevesebb a feldolgozott statisztika.

A hivatalos Analytics blog említ egy kis szünetet még 25.-re(persze akkor is volt), de azóta semmi bejegyzés az aktuális problémákkal kapcsolatban.

Mondtam én, hogy nem leszünk mi jóba!

A régi verziót akarom!

1 komment

Címkék: google analytics


Yandex suli

2007.07.30. 11:08 Szűcs Attila

A keleti kereső óriás Yandex elindítja esti iskoláját, amelyen saját képzésű szakembereket nevel majd.

Az oktatás ingyenes, mindössze egy űrlapot kell kitölteni, amellyel tesztelik a megfelelő alapvető tudásait a jövőbeli hallgatóknak. Kevésbbé szakmai a "teszt", sokkal inkább a személyes tapasztalatokra helyezik a hangsúlyt, egyéb tevékenységekre. A sikeres elbírálást követően 80 szerencsés hallgató kezdheti el a kúrzust. Fontos ez Yandex számára, hiszen az ő profiljához igazítja/oktatja az embereket, így a speciális szolgáltatásaiban is alkalmas emberek foglalnak majd helyet.

Amerikában a Google és Microsoft folyamatosan jár-kel a nívós egyetemeken toborozni a legjobb hallgatókat, ezzel is építve a következő évek minőségi utánpótlását.

Amiért ezt most megemlítem az a hazai helyzet. Azon kívül, hogy - tudomásom szerint - egyik felsőoktatási intézményben sem szerezhetjük meg alapokat az online vagy keresőmarketinggel kapcsolatban.

Több kapcsolatra lenne szükség a cégek és a felsőoktatási intézmények között, hogy esetleg a hallgató a specializálódásakor már az adott cégnek tanuljon és ne általánosan(semmit nem nyújtó) a "szakmáról". Így talán nem lenne a jelenlegihez hasonló munkanélküliség a pályakezdő diplomásoknál.

Szólj hozzá!

Címkék: google yandex


Szórólap vs. Google Adwords

2007.07.26. 12:09 Szűcs Attila

Örök visszatérő téma: mennyire utáljuk a szórólapozást?

Sajnos nincsenek kézzel fogható adataim a marketing ezen szeméttermelő formájával, de kíváncsi lennék hányan konvertálódnak a lapon szétosztogatott reklámok hatására. Sőt mennyire vagyunk képesek mérni? Természetesen csak akkor ha csak ezt használjuk.

Állítólag hatékony. Egy diákszövetkezetben dolgozó régi ismerősöm szerint a legtöbb ügyfelet illetve diákot ezek segítségével szerzik. Mennyire lehetünk benne biztosak, hogy ennek hatására esik be ügyfelünk a szolgáltatásunkat igényelni?

Ha rendelkezem egy sarki étteremmel, mennyire lehet hatékony a környező utcákon szórólapot tuszkolni az emberek kezébe illetve mennyire lehet hatékony ha ugyanezt Adwords-n teszem meg? Mennyire érem el a nyugdíjasokat az Adwords segítségével? Természetesen majdnem nulla. Pedig - ha csekély is - de van vásárlói erő 50 fölött is.

Nagyon jól tudjuk, hogy tömérdek feleslegesen elosztott lappal érhetünk el egy ügyfelet, ezzel egyre immunissabbá "nevelve" az embereket. Valószínű a jelenlegi generáció felnőtté érésével kihal ez a hirdetési forma. Vagy mégsem? Tudunk változtatni valamit, hogy hatékonyabb legyen?

2 komment · 4 trackback

Címkék: google reklám hatékonyság adwords szórólap


Cseh "koalíció"

2007.07.25. 13:59 Szűcs Attila

Vannak Csehországban is emberek, és politizálnak. Néha összejönnek, néha egy kicsit jobban. Történt ugyanis, hogy a cseh parlament alelnöke Lucie Talmanová és a miniszterelnök Miroslav Topolánek a kelleténél tovább "tárgyaltak" és 2007.07.24 -én 16:47-kor meglepték a kormányt egy 51 cm, 3 kg-os közös gyerekkel. Persze egy kisebb kanyar még a sztoriban, hogy az 51 éves férfiembernek felesége és három gyermeke várja nap mint nap otthon.

Ha ez még mind nem lenne elég: az ellenzék lépett az ügyben. A CSSD párt elnökének szeretője kijelentette, "Ő is gyereket akar"!

Mikor érjük el ezt a mi kis hazánkba, hogy ez megtörténhet mindenféle anyázós következmények nélkül. Ergo a politikusnak Csehországban van magánélete?

Egy kicsit elvonatkoztattam az eredeti témámtól, de gondoltam szinesítek egyet!








   

Szólj hozzá!

Címkék: politika bulvár cseh


Usability test avagy mennyire használható honlapod

2007.07.24. 08:48 Szűcs Attila

A hazai weblapok egyik legcsúnyább hátránya a használhatóság. Legtöbb esetben a fejlesztésekbe nincs beiktatva egy "használhatósági teszt", amelyet ha sikeresen elvégeznének a kezdeti fázisokban a látogatók nagyobb része konvertálódna(amely legtöbb esetben PÉNZT jelent).

Bano már írt korábban az oldal tervezésével kapcsolatos elemekről, amelynek minden kis részének segítenie kell a látogatót a "végső cél" elérésében(profi munka, amelyet ajánlok minden oldal tervezőnek).

"A dizájn nem szép, hanem hatékony"

Steve Krug Don't Make Me Think könyve ismét csak kötelező házi olvasmány, amelyben rátaláltam a Usability test fontosságára. Steve Krug írásában, tulajdonképpen már három(!) ember segítségével megtalálható honlapunk legfőbb hibái, amelyeket sűrgősen javítanunk kell! Költséghatékony, egyszerű, könnyen értelmezhető az eredmény és bármikor újra alkalmazható.

Ültessük le a szomszédot, barátot, közértben eladót, hogy használja oldalunkat, vegyük videóra lépéseit, amelyet később analizálhatunk és a hibát korrigáljuk! Kéremszépen ennyi a procedúra, tessék alkalmazni!







Steve Krug

Szólj hozzá!

Címkék: usability design honlap


Index.hu új köntösben

2007.07.23. 07:04 Szűcs Attila


Az unalmas hajnali órákban gondoltam csemegézek a hírek között, aztán meglepődtem.

Olvastam már korábban egy cikket, hogy az Index előrukkol egy új minimal design-nal, de ez elég gyorsan révbe ért. A főoldal jelenleg még vicces,




de kicsit "beljebb kerülve" már egy egészséges, letisztult, web2.0 színvilágú portálon találhatjuk magunkat.

Kevesebb tűnik a hírdetés mennyisége, legalábbis első ránézésre. Nem kell kilómétereket scrollozni(ismét egy kis hánglish) az egérrel sem, ez jó.

Videó is van, ahogy Klapka György átvágja a nemzeti színű szalagot. Ujj Péterék egy kommunista vicces kis performansszal színesítették meg az átállást. Nem rossz!



2 komment

Címkék: index design


Google Adsense BUG

2007.07.21. 11:38 Szűcs Attila

A minap kiraktam egy Google Adsense hírdetést a blog jobb oldalára(nem bevétel szempontjából, hanem gyakorlati használata miatt, mivel még nem volt szerencsém a nulláról beállítani blabla...) és pár rövid beállítás után észrevettem kolléganőm címét, nevét a kifezetési beállításokban.

A bejelentkezés már furcsa volt számomra, hiszen simán betudtam jelentkezni a Gmailes accountommal. Én persze ennek örültem, hiszen megszabadítottak pár perc nyűgös regisztrációtól. Gondoltam én. Jelen esetben egy kicsit bonyolultabb lett a helyzet. Kiderült, hogy egyszerre használjuk kolléganőm Adsense fiókját(ami tulajdonképpen nem kifejezetten az ő fiókja), ergo neki ment az én pénzem is. A Google Adsense-nek írt levelünkre ezt a választ kaptuk.

Köszönjük e-mailjét.

Mivel Ön ugyanazzal az e-mail címmel nyitott AdSense fiókot mint amivel eg AdWords fiókhoz volt hozzáférése, mindenki más hozzáférhet az Ön AdSense fiókjához. Javasoljuk, hogy nyisson egy új AdSense fiókot egy a mostanitól eltérő e-mail címmel, mivel a jelenlegit nem lehet elkülöníteni egymástól.
Szóval a céges Adwords fiókukhoz mikor hozzá lett adva Gmail-es e-mail címünk, attól kezdve reszeltek az egyedi Adsense hozzáférésemnek. Ezt a hibát nem értem. Külön használhatom ugyanúgy az Analytics-ot is, a Gmail-t is(és még sorolhatnám) egyedi hozzáférési joggal.

Ha egy cég több szolgáltatással van jelen a piacon, teljesen érthető és logikus(és természetesen legtöbbször hatékony is) ezek összekapcsolása, de ezt rendszerszinten valahol elnézték.

 

1 komment