Nem titok, az előző munkahelyem az arukereso.hu country managere volt, míg a mostani a Photo hall online marketingese, így az e-commerce ezen részének mindkét nézőpontjával tisztában vagyok. Azóta is keresem-kutatom az árukereső oldalak fejelményeit, nyilván szakértelemtől pletyka szintig minden érdekel.
Természetesen mindenről nem írhatok/akarok, de a legújabb arukereso.hu hír sokat lendíthet sok nézőpontból a hazai piacon. Régóta voltak már felkérések az arukereso.hu felé a hazai média moguloktól, de mindeddig nem történt érdemleges megállapodás egyikkel sem(a Sanoma gondolta majd elkészíti a saját árukeresőjét, de azóta sem tudott érdemleges eredményeket elérni, pedig marketing támogatással egyáltalán nem volt gond!).
Az ábrán is jól látható[upd: sajnos mégse látható jól, az Alexa csak három résztvevőt enged kihelyezni. A negyedik tag a depo.hu lett volna, amelyik jócskán a kirakat.hu előtt teljesít], hogy a kirakat.hu-nak a TOP3-ba sem sikerült bekerülnie, ami ekkora háttérrel kicsit furcsálható, de ebből is látszik, hogy rendkívül nehéz egy jó rendszert a háttérben működtetni.
Nyilván nagyon sok történésnek kellett kereszteződnie, hogy az árukereső és az Origo egy sikeres együttműködést hozott össze, de ezzel talán elindítanak valami pozitívat és egyedit a hazai e-commerce piacon.
Mégis mi kellett ahhoz, hogy egy ekkora portfólióval rendelkező médiatulajdonos és egy mindig a hatékonyságra törekedő oldal leüljön egymás mellé?
- Az origo árukeresője egy "csapnivaló semmi"
- Az árukeresőnek nincs megfelelő brandje
Ezzel a kis összebútorozással mindketten fognak nyerni, hiszen az árukereső kap egy akkora és olyan szerkezetű média támogatást, amelyet az eddigi fenállása során még sose. Az Origo pedig végre egy normális árukereső szolgáltatást ajánlhat látogatóinak.