Linkblog

Friss topikok

  • attilakristo_: Nagyon sok rossz példa van sajna, és nagyon egyetértek a poszt tartalmával/következtetéseivel :) (2013.03.10. 15:57) Kreatív, kreatív háttér nélkül
  • euro_állás: Örök visszatérő vitatéma. És a szórólapozás még mindig "él és virul", egyszerűen megkérdőjelezhete... (2012.01.13. 15:38) Szórólap vs. Google Adwords
  • Rung András: jó, megnézem a vaterát, azt már úgyis vizsgálgattam korábban:) Hát igen az origónál a beharangozá... (2009.01.13. 11:11) Fejlemény az árukeresők vizén - Arukereso.hu és az Origo Zrt.
  • kozma László: Tisztelt Szűcs Atilla Úr Szeretnénk weblapunkat a yandex és rambler oldalakra regisztráltatni a k... (2008.11.30. 10:31) Yandex vs. Google
  • Szűcs Attila: Természetesen, de már ment mailben is a válasz :) (2008.09.08. 22:55) Aranyos márketing

Szűcs Attila blogja

Vélemények tőlem másnak, nagyvilágnak

Napi megjegyzés

Én csak próbálok rájönni merre van a kitaposott ösvény

Szűcs Attila

Szűcs Attila

Clicky

Hirdetéses

Címkék

adsense (1) adwords (2) általános (1) analytics (4) aport (1) árukereső (3) banner (3) blog (2) brand (1) bulvár (1) cseh (1) design (2) ecommerce (5) első (1) first (1) google (9) hatékonyság (3) honlap (3) index (2) microsoft (1) msn (1) origo (1) orosz (1) politika (1) rambler (1) reklám (1) rtl (1) seo (2) sziget (1) szórólap (1) újság (1) usability (1) webshop (3) wembester (1) yahoo (1) yandex (3) youtube (1) Címkefelhő

Fejlemény az árukeresők vizén - Arukereso.hu és az Origo Zrt.

2008.09.26. 14:30 Szűcs Attila

Nem titok, az előző munkahelyem az arukereso.hu country managere volt, míg a mostani a Photo hall online marketingese, így az e-commerce ezen részének mindkét nézőpontjával tisztában vagyok. Azóta is keresem-kutatom az árukereső oldalak fejelményeit, nyilván szakértelemtől pletyka szintig minden érdekel.

Természetesen mindenről nem írhatok/akarok, de a legújabb arukereso.hu hír sokat lendíthet sok nézőpontból a hazai piacon. Régóta voltak már felkérések az arukereso.hu felé a hazai média moguloktól, de mindeddig nem történt érdemleges megállapodás egyikkel sem(a Sanoma gondolta majd elkészíti a saját árukeresőjét, de azóta sem tudott érdemleges eredményeket elérni, pedig marketing támogatással egyáltalán nem volt gond!).

 

Az ábrán is jól látható[upd: sajnos mégse látható jól, az Alexa csak három résztvevőt enged kihelyezni. A negyedik tag a depo.hu lett volna, amelyik jócskán a kirakat.hu előtt teljesít], hogy a kirakat.hu-nak a TOP3-ba sem sikerült bekerülnie, ami ekkora háttérrel kicsit furcsálható, de ebből is látszik, hogy rendkívül nehéz egy jó rendszert a háttérben működtetni.

Nyilván nagyon sok történésnek kellett kereszteződnie, hogy az árukereső és az Origo egy sikeres együttműködést hozott össze, de ezzel talán elindítanak valami pozitívat és egyedit a hazai e-commerce piacon.

Mégis mi kellett ahhoz, hogy egy ekkora portfólióval rendelkező médiatulajdonos és egy mindig a hatékonyságra törekedő oldal leüljön egymás mellé?

  1. Az origo árukeresője egy "csapnivaló semmi"
  2. Az árukeresőnek nincs megfelelő brandje

Ezzel a kis összebútorozással mindketten fognak nyerni, hiszen az árukereső kap egy akkora és olyan szerkezetű média támogatást, amelyet az eddigi fenállása során még sose. Az Origo pedig végre egy normális árukereső szolgáltatást ajánlhat látogatóinak.

 

 

6 komment

Címkék: origo ecommerce árukereső

A bejegyzés trackback címe:

https://szucsattila.blog.hu/api/trackback/id/tr13683030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.09.26. 19:45:07

Azért némi brandje már lehetett, inkább a keresőforgalom esett sokat AK-n utóbbi 8 hónapban, - ahogy néztem közben a nemzetközi oldalain is -, lehet ez ugrasztotta bele egy együttműködésbe az origoval.
Depo tavaly óta megugrott, de nyáron csúnyán visszaesett, az Argep maradt még le a grafikonról, ami most még kicsivel Kirakat és Olcsóbbat felett van, de Olcsóbbat folyamatosan növekedik, idén szeptemberi organikus forgalom a tavaly szeptemberinek közel 3x-osa ;)

Szűcs Attila · http://twitter.com/szucs_attila 2008.09.26. 20:13:08

Hát igen, nem akartam így tisztán leírni, de tulképpen ez is(forgalom) volt/lehetett az oka a "nagy outsourceolásnak".

Az árgépet leginkább azért hagytam ki a játszmából, mert kilóg a sorból. A kezdetek óta ingyenes szolgáltatás, viszont fejlesztésben is nagyjából ott tartanak, ahol elkezdték: semmi fejlődés! Ettől függetlenül itt található meg a legtöbb ajánlat(boltokat tekintve).

Biztos vagyok benne, hogy az olcsóbbat egyre több organikus találatot fog hozni;) de ugyanaz a stagnálás(talán esés?) fog beérni, mint az AK-nál. Igazából van egy koncepcionális zavar ezeknél az árukeresők és a visszatérő látogatók között: kevesen jegyzik meg, hogy ezen vagy azon az oldalon találtak meg egy jó árat, vagy olvastak egy jó leírást egy termékről. Akik megjegyeznek ilyen dolgokat(tipikus árérzékeny réteg vagy a hardcoreabb internetező), azok meg kiteszik azt a bázist az összes árukeresőnél.

Itt a kérdés, ki fog tudni minél több embert "rábeszélni" arra, hogy az nála kezdjék a vásárlást! Mert a legtöbb hazai internetező nem azt írja be, hogy arukereso.hu vagy depo.hu vagy éppen olcsobbat.hu, hanem GOOGLE.HU. Itt ezek az emberek szétosztódnak és egyelőre az nyer, aki minél jobb helyen hozza minél több termékét. És egyelőre az árukereső játszik a legjobban...

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.09.26. 20:31:33

Az Arukeresőnél technikai hibák történtek (és még most is megvannak) ami miatt nemhogy stagnál, de esik, de ebbe nem akarok többször már belemenni...

De amúgy jól látod a dolgokat (nem véletlen, benne dolgoztál), a felhasználói szokásokat illetően, és épp' emiatt nem tudom mennyire jelent sokat egy ilyen origos médiaháttér, "rá tudja-e szoktatni" a felhasználókat a portálra, jelentősebb arányban.

Tartalmi változtatások is kellenek és 3-4 év nem volt elég, hogy rájöjjenek, mi az ami nagyon hiányzik tartalmilag ami kicsit jobban behúzza az embereket, pedig lenne erőforrás megvalósítani.

Kiváncsi vagyok milyen lesz az origovasarlas.

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2009.01.13. 10:49:10

hát én egy kicsit tartok az origótól azért:) Egyébként szerintem várható, hogy az emberek megjegyzik, hogy honnan induljanak el. Lásd az egyszerű amerikai is meg tudja jegyezni, hogy amazon, sőt fogalommá vált. Én a saját áruvásárlási evolúciómban is látom, hogy sima keresés. Utána csak egy oldal, utána több oldal és utána lecövekelek egy oldalnál megint.

Szűcs Attila · http://twitter.com/szucs_attila 2009.01.13. 11:00:33

Így a távlatból visszagondolva az Origo-s összebútorozást, nem tűnt akkora durranásnak, mint ahogy be lett harangozva.

Mindenesetre erről jut eszembe András valamelyik piacvezető ekommersz oldalra is irányíthatnál egy nagyítót (arukereso.hu, kirakat.hu, vatera.hu). Itt már piacvezető cégekről van szó és kíváncsi vagyok, hogy az oldal megvalósításában mennyire tartják fontosnak az általad képviselt nézeteket!

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2009.01.13. 11:11:07

jó, megnézem a vaterát, azt már úgyis vizsgálgattam korábban:)

Hát igen az origónál a beharangozáshoz azt értenek:)

süti beállítások módosítása