Természetesen nem akarom olyanokkal kezdeni, hogy merre találhatjuk az egyedi látogatásokat(Visitors Overview) vagy a látogatók forrását(Traffic Source), inkább az új verzió eddig még kiaknázatlan lehetőségeit.
Én arra voltam kíváncsi, hogy egy főoldalon történt változtatások(pl.: plussz linkek, új tartalom stb.) mennyire voltak hatással a további aloldalainkra. Az egyik lehetőség, hogy a Content Drilldown-ban megkeresem a kívánt lap URL-jét, majd a kattintás után megjelenik három paraméter, amelyek közül választhatunk: Analyze, Content, Segment.
Az Analyze lehetőségei közül a Navigational Summary és az Entrance Paths keltette fel az érdeklődésemet. Az előbbit választva kapunk egy összegzést, hogy a "Content" részen beállított oldalnak hány százaléka érkezett külső forrásból(keresők, linkek, stb.) illetve hány százaléka saját oldalunkról(Entrances és Previous Pages) majd ezek a látogatók hány százaléka hagyja el az oldalt illetve hány százaléka lépett tovább saját oldalainkra.
A másik lehetőség az "Entrance Paths" már elég komoly szinten megmutatja, hogy a vizsgált oldalról mi volt a következő lépés(kattintás) illetve az utolsó tartózkodása oldalunkon. Egyszerűen definiálva:
Started here -> Then viewed these pages -> And ended up here
Sokat segíthet a magas "% Exit" problémák kiderítésére. Nyilván akkor tudunk valamit is kezdeni(meg az Analytics nagy részében), ha beállítottunk "Goal"-t azaz elért számunkra egy elvárt "cselekményt" pl.: vásárolt, regisztrált, letöltött stb. Visszatérve a "% Exit" megadja, hogy a látogatók hány százaléka "tévedt el" és hagyta el az oldalt a Landing Page és a Goal között. Ezzel a módszerrel megoldható a probléma.
Jelzem ez csak egy lehetőség a probléma kiküszöbölésére a nagyon sok közül.
Jelzem ez csak egy lehetőség a probléma kiküszöbölésére a nagyon sok közül.