Linkblog

Friss topikok

  • attilakristo_: Nagyon sok rossz példa van sajna, és nagyon egyetértek a poszt tartalmával/következtetéseivel :) (2013.03.10. 15:57) Kreatív, kreatív háttér nélkül
  • euro_állás: Örök visszatérő vitatéma. És a szórólapozás még mindig "él és virul", egyszerűen megkérdőjelezhete... (2012.01.13. 15:38) Szórólap vs. Google Adwords
  • Rung András: jó, megnézem a vaterát, azt már úgyis vizsgálgattam korábban:) Hát igen az origónál a beharangozá... (2009.01.13. 11:11) Fejlemény az árukeresők vizén - Arukereso.hu és az Origo Zrt.
  • kozma László: Tisztelt Szűcs Atilla Úr Szeretnénk weblapunkat a yandex és rambler oldalakra regisztráltatni a k... (2008.11.30. 10:31) Yandex vs. Google
  • Szűcs Attila: Természetesen, de már ment mailben is a válasz :) (2008.09.08. 22:55) Aranyos márketing

Szűcs Attila blogja

Vélemények tőlem másnak, nagyvilágnak

Napi megjegyzés

Én csak próbálok rájönni merre van a kitaposott ösvény

Szűcs Attila

Szűcs Attila

Clicky

Hirdetéses

Címkék

adsense (1) adwords (2) általános (1) analytics (4) aport (1) árukereső (3) banner (3) blog (2) brand (1) bulvár (1) cseh (1) design (2) ecommerce (5) első (1) first (1) google (9) hatékonyság (3) honlap (3) index (2) microsoft (1) msn (1) origo (1) orosz (1) politika (1) rambler (1) reklám (1) rtl (1) seo (2) sziget (1) szórólap (1) újság (1) usability (1) webshop (3) wembester (1) yahoo (1) yandex (3) youtube (1) Címkefelhő

Tudom mit tettél az oldalamon - Analytics Part I

2007.10.30. 16:45 Szűcs Attila

Írnék néhány bejegyzést a Google Analytics kissé elrejtettebb részeiről. Lehet valakinek ezek a dolgok már egyértelműek lesznek, de azt hiszem vannak még emberek akinek ez még jól is jöhet.

Természetesen nem akarom olyanokkal kezdeni, hogy merre találhatjuk az egyedi látogatásokat(Visitors Overview) vagy a látogatók forrását(Traffic Source), inkább az új verzió eddig még kiaknázatlan lehetőségeit.

Én arra voltam kíváncsi, hogy egy főoldalon történt változtatások(pl.: plussz linkek, új tartalom stb.) mennyire voltak hatással a további aloldalainkra. Az egyik lehetőség, hogy a  Content Drilldown-ban megkeresem a kívánt lap URL-jét, majd a kattintás után megjelenik három paraméter, amelyek közül választhatunk: Analyze, Content, Segment.

Az Analyze lehetőségei közül a Navigational Summary és az Entrance Paths keltette fel az érdeklődésemet. Az előbbit választva kapunk egy összegzést, hogy a "Content" részen beállított oldalnak hány százaléka érkezett külső forrásból(keresők, linkek, stb.) illetve hány százaléka saját oldalunkról(Entrances és Previous Pages) majd ezek a látogatók hány százaléka hagyja el az oldalt illetve hány százaléka lépett tovább saját oldalainkra.

A másik lehetőség az "Entrance Paths" már elég komoly szinten megmutatja, hogy a vizsgált oldalról mi volt a következő lépés(kattintás) illetve az utolsó tartózkodása oldalunkon. Egyszerűen definiálva:

Started here -> Then viewed these pages -> And ended up here

Sokat segíthet a magas "% Exit" problémák kiderítésére. Nyilván akkor tudunk valamit is kezdeni(meg az Analytics nagy részében), ha beállítottunk "Goal"-t azaz elért számunkra egy elvárt "cselekményt" pl.: vásárolt, regisztrált, letöltött stb. Visszatérve a "% Exit" megadja, hogy a látogatók hány százaléka "tévedt el" és hagyta el az oldalt a Landing Page és a Goal között. Ezzel a módszerrel megoldható a probléma.

Jelzem ez csak egy lehetőség a probléma kiküszöbölésére a nagyon sok közül.

Szólj hozzá!

Címkék: google seo hatékonyság analytics

A bejegyzés trackback címe:

https://szucsattila.blog.hu/api/trackback/id/tr48212953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása